לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

תנועה מה`עור` אל האור

MindfulDANCE מהעור אל האור - רונית באשר לזר - מטפלת בתנועה - דרך גוף
MindfulDANCE מהעור אל האור - רונית באשר לזר - מטפלת בתנועה - דרך גוף


אחד הדגשים בעבודה שלי ובסדנאות התנועה שלי הוא לעבוד על גבולות הגוף ותחושת הנפרדות שלנו.

מודעות גופנית וחושית תוך כדי תנועה ותוך בחינת מעברים שונים מהפנים אל החוץ ועוד` מאפשרים לנו לבנות גבולות ברורים יותר לעצמנו, שיאפשרו לנו בבטחה להחליט מה נכנס אלינו ומה לא. התנסויות אלו חיוניות גם להגמשת הגבולות שלנו כדי לאפשר תנועה גם במצב של שינוי או מעבר ממצב אחד לאחר.

אחד התאורטיקנים שמסביר יפה מאוד את הקשר בין גבולות הגוף הממשיים שלנו (העור) לתחושות ורגשות הוא אנזייה.
אנזייה (2004) מקיים הקבלה בין התפקידים של העור ולבין תפקידים התפתחותיים חיוניים שמאפשרים לנו בילדותנו להכיר בגבולות גופנו, בנפרדות ובנבדלות שלנו מהאחר. אנזייה תווה מושג שנקרא העור הרגשי - ה`אני עור` והוא מעין שכבת עור פנימית הממלאת תפקיד מקביל לעור החיצוני.

4 תפקידים משמעותיים של העור וה`אני עור` בהתפתחות הרגשית שלנו:

1.החזקה ? לעור פונקציה של החזקת השלד והשרירים כפי של `אני עור` תפקיד של החזקת הנפש. ההחזקה הפיזית של האם את התינוק והתמיכה שהיא מעניקה לו הם אלו שמאפשרים לתינוק לחוש בגבולות גופו ובהמשך להחזיק פיזית את עצמו ולהזדקף. אנזייה מקביל את ההחזקה של העור להחזקה של התינוק. `האני עור` מהווה חלק מהאם שנחקק בזכרון הגופני של התינוק ומאפשר החזקה של הנפש של תינוק. מגע ישיר ויציב עם עורה של האם ועם ידייה, יאפשר את הבטחון להתפתחות הנפשית של התינוק. החזקה זו מאפשרת התמודדות עם כח הכבידה ומעבר לעמידה. התפתחות ציר זה מובילה להתפתחות מנגנוני ההגנה הראשוניים של התינוק. המגע עם אם תומכת ומחזיקה, מספק את הליבידו ודחף ההתקשרות של התינוקות ושלנו כנשים בוגרות.

2.הכלה ? פונקיית ההכלה של `האני עור` מוקבלת להכלת העור את פנים הגוף ואיברי החישה החיצוניים. ההכלה שהאם מעניקה לתינוק מייצרת תחושה של העור כמעטפת. ה`אני עור` נבנה מהדיאלוג שנוצר בין התינוק לאם, המענה שלה לצרכיו של התינוק, תגובותיה וקולה. ה`אני עור` מתפקד כמיכל, שמסייע להכיל את הדחפים ולהבדיל בניהם. חסך בפונקצית ההכלה של ה`אני עור` עשויה להוביל לתחושת התרוקנות פנימית ומהיכולת לביטוי עצמי.

3.מגן גרייה ? שכבת העור החיצונית מגנה על השכבה הרגישה שלה מפני פגיעות וגירוי יתר. לעור יש דופן כפולה כאשר אחת מהווה מגן גרייה לשנייה, בדומה לאם שמהווה מגן גרייה לתינוק בתחילת דרכו. פגיעה במגן הגרייה עשוי להוביל למגוון תופעות והשפעות. באופן במגן הגרייה של ה"אני-עור" יכול להוביל להשפעות ותגובות רגשיות לא מוסתות או קיצוניות.

4.אינדיבידואציה ? עורו של האדם וייחודו מבדילים אותו מהאחר ותוחמים אותו. יחודיות זו מאפשרת התקשרות לאחר והצהרה על הפרט כנפרד וייחודי. `האני עור` מייצר אינדיבידואציה של העצמי, יחודי ומיוחד. פגיעה בתחושת גבולות הגוף יכולה ליצר תחושת איום על העצמי הנפרד. (אנזייה ד, 2004).

מודעות גופנית וחושית בתנועה מאפשר מרחב חקירה ועיבוד בטוח המאפשר לתכנים מהתת מודע להגיע למודע. הוא מבוסס על ההנחה שגוף ונפש מחוברים ושדרך התנועה ניתן להגיע לזכרונות ריגשיים שנרשמו בגוף. כל על ידי תרגול מודעות גופנית וחושית בתנועה, נוכל להתחבר לזכרוןנות גופניים, לאני-עור הפנימי שנבנה לכל אחת מאיתנו בילדותו, להכיר, לחבק ולהשלים חסרים אם יש.

התנועה החופשית מאפשרת לאדם להגיע לתכנים שלעיתים היה מתקשה להגיע אליהם באופן ורבלי. תוך כדי התנועה הגוף מוביל למודעות חדשה של תחושות, זכרונות ורגשות. כתוצאה מכך יש שיפור במודעות גופנית עצמית וביכולת לבטא חוויות קשות ורגשות כואבים. דבר זה מוביל לשיפור בתפקוד נוירופסיולוגי ובכך לשיפור בתפקודי יום יום ותחושת איכות החיים (La Torre, 2008).

מוזמנות להצטרף לתרגול MindfulDANCE במרחב מעברים - מרחב תנועתי נשי. תרגול משצעותי לבניית תחושת בטחון וזרימה בחיים. לתת דרור לרגשות ולתחושות ולהכיר ולצמוח עם ובתוך הגוף, הנפש והתנועה.

רונית באשר לזר, מטפלת בתנועה ומחול. מנחת מרחבי תנועה נשיים, סדנאות MindfulDANCE


אנזייה, ד. (2004). ה`אני-עור`. תל אביב: הוצאת תולעת ספרים.

La Torre, MA. (2008). The Role of Body Movement in Psychotherapy. Perspectives in Psychiatric Care. 44 (2); 127

רונית באשר לזר שלום רב, שמי רונית, מטפלת בתנועה, רוקדת ובעיקר מאמינה גדולה בקסוצ`יפילי שלי. קסוצ`יפילי מבוסס על 5 משאבים זמינים לכל אדם, לריפוי, שחרור וצמיחה - טבע, ריקוד, מוסיקה, יופי ומשחק. המרחב שלי חוקר `מעברים` בתנועה, בתוך שבט נשי ומאפשר.

כל המאמרים של רונית באשר לזר - מטפלת בתנועה:

MindfulDANCE - מודעות גופנית ותנועה כבסיס לבטחון וקשר

MindfulDANCE - מודעות גו

MindfulDANCE, או בעברית קשיבות בתנועה וריקוד היא שיטה לחיבור מחדש אל הגוף, הבסיס, השורשים ומכאן אל הכאן ועכשיו, אל החיים שלנו שמתנהלים בכל רגע. חיבור לעצמנו!» מאת רונית באשר לזר

היצרים או היוצרים שלנו....מ4 יוצא 1

היצרים או היוצרים שלנו..

כל אחד מאיתנו נולד עם 4 יצרי בסיס: יצר התנועה, יצר המיניות, יצר העוצמיות ויצר הידע. כל אחד מהם חיוני לתחושת הנפרדות שלנו, לתחושת בטחון ולהתעוררות תשוקה וחיות.» מאת רונית באשר לזר

כל הפעילויות של רונית באשר לזר - מטפלת בתנועה:

MindfulDANCE קשיבות בריקוד ותנועה

סדנת MindfulDANCE

MindfulDANCE - תרגול קשיבות ונוכחות עדינה ולא שיפוטית, לגוף המתנועע, לתחושות הגוף, עוררות, רגש ומחשבה באכויות תנועה משתנות, מקצבים ומוסיקה סוחפת. מומלץ לכל מי שרוצה להנות מכל רגע בחיים.» עם רונית באשר לזר

שישי-יום אחד
MindfulDANCE קשיבות בריקוד ותנועה

סדנת MindfulDANCE

עם: רונית באשר לזר

מתי: שישי-יום אחד

MindfulDANCE מינדפולנס בתנועה וריקוד

סדנת MindfulDANCE

12 מפגשים של הכרות עם מודל MindfulDANCE. הכרות עם עקרונות המינדפולנס ותרגול הקשיבות תוך כדי תנועה וריקוד. תרגול התבוננות אדיבה וחומלת אל הגוף, התנועה והמרחב, תוך כדי ריקוד והתמסרות למוסיקה» עם רונית באשר לזר

MindfulDANCE מינדפולנס בתנועה וריקוד

סדנת MindfulDANCE

עם: רונית באשר לזר

מרחב `מעברים`. מרחב תנועתי נשי.

מרחב `מעברים` תנועתי נשי

מרחב נשי המשלב שימוש בתנועה, מרחב ודמיון. המפגשים מתקיימים במרחב קסום, בתוך שבט נשי מכיל ומאפשר ומלווים במוסיקה סוחפת. מתוך אמונה עמוקה בזכרון ובחוויה הגופנית, ממליצה פשוט להגיע ולחוות» עם רונית באשר לזר

מרחב `מעברים`. מרחב תנועתי נשי.

מרחב `מעברים` תנועתי נשי

עם: רונית באשר לזר

תרפיה בתנועה ומחול

מטפלת בתנועה

מטפלת רגשית בתנועה מוסמכת. תרפיה בתנועה ומחול. התמחות בפסיכולוגיה של האישה ונפגעות טראומה מורכבת.» עם רונית באשר לזר

תרפיה בתנועה ומחול

מטפלת בתנועה

עם: רונית באשר לזר

שיתוף חברים
עם : רונית באשר לזר